המועצה > חדשות ועדכונים > ארכיון כתבות > ארכיון כתבות 2011

ארכיון כתבות 2011

תאריך: 23/08/2011

ח"כ כרמל שאמה הכהן והמועצה לצרכנות גיבשו הצעת חוק הדורשת להוסיף למטרות בנק ישראל גם הגנה על הצרכנים

צרכנים רבים אינם זוכים להטבות במחירי השירותים הבנקאיים, והם חסרי יכולת מיקוח מול הבנק שלהם. במצב דברים זה  חייב בנק ישראל, כמפקח התחומי על השירות הבנקאי, לגלות מעורבות לשמירת השקיפות וההגינות במערכת יחסי בנק-לקוח.


גישה זו, הנראית מובנת מאליה, אינה זוכה אפילו לאזכור בין מטרותיו של בנק ישראל בחוק בנק ישראל, שהתקבל בכנסת רק בשנה האחרונה.

 

הצעת התיקון לחוק בנק ישראל מצהירה לראשונה במפורש, בחקיקה הראשית של בנק ישראל, כי מעבר למטרותיו של בנק ישראל בקביעת המדיניות הכלכלית של המדינה ושמירת היציבות של המערכת הבנקאית בתוכה, אמון בנק ישראל גם על ההגנה על לקוחות הבנק  ועל שיפור מצבו של הצרכן הקטן מול הבנק, הן באופן מתן השירותים הבנקאיים ואיכותם, והן בקביעת מחירם. 

 

מנכ"ל המועצה לצרכנות, עו"ד אהוד פלג, אומר כי בנק ישראל צריך להגן גם על רווחת הצרכנים ולא רק על יציבות הבנקים, וראוי כי הדבר יצוין במפורש בין מטרותיו.